Bangkok

27 februari 2020 - Bangkok, Thailand

Jeetje, Bangkok. Waar moet ik beginnen?

Het is zo ontzettend onwerkelijk om hier te zijn, in Thailand. Ik kan ergens nog steeds niet geloven dat ik dit gewoon echt heb gedaan. Ik ben gewoon echt in het vliegtuig gestapt, ik heb echt de taxi genomen naar het centrum van Bangkok en ik loop hier echt, echt rond. Ik ben al eerder in Bangkok geweest, maar het is minder erg dan ik me herinnerde. Ik weet nog dat ik Bangkok best eng vond en herinner me vooral de straatkatten en honden, de mensen op de straat die bedelen en de enorme chaos en drukte. Nu is dit allemaal ook zo, maar toch... Voel ik me veilig. Zelfs als meisje, alleen op straat, geen probleem. Thaise mensen zijn vriendelijk, ze glimlachen en als je een klein beetje je best doet (hallo en dankjewel in het Thais zeggen met een soort Boeddhagebaar) helpen ze je ontzettend graag. Ik heb al wel geleerd dat als Thaise mensen naar jou komen je gewoon moet doorlopen, want dat betekend vaak dat je teveel geld gaat betalen voor iets.

Na mijn eerste, ontzettend vermoeiende dag gisteren, voel ik me nu een stuk beter. Het is fantastisch warm (ongeveer dertig graden) en ik deel een fijne kamer met drie aardige dudes. Mensen leren kennen gaat zo makkelijk, iedereen had gelijk, het gaat vanzelf! Zo kwam ik gisteren op de weg naar beneden iemand bij de lift tegen en toen gingen we zomaar samen wat eten bij een streetfood cafe achtig iets om de hoek (waar ik vandaag weer ben geweest want het eten was zó goed) en ben ik gisteren met een van mijn kamergenoten naar Koh San Road gelopen (de bekende backpackers Road), en jeetje wat een chaos is dat daar.

Vandaag besloot ik wel in mijn eentje op pad te gaan om alles een beetje te laten bezinken en ben ik naar de Golden Mountain gelopen. Het is een soort berg met veel goud (joh) en boeddha's. Ik vind het geloof hier ontzettend mooi. De belletjes die overal luiden, de mensen die buigen naar Boeddha en met respect met elkaar omgaan. Het was helemaal niet zo druk en ik heb ontzettend genoten van de klim, het uitzicht en de rust die de plek uitstraalde. Daarbij koste naar boven gaan maar 50 bath, wat omgerekend zo'n 1,50 euro is. Na de klim naar beneden ben ik rond gaan dwalen tot ik moe was en wilde eten.

Het weer is vandaag bijzonder; bewolkt maar met prachtige zon invallen, waardoor ik een paar waanzinnige foto's heb geschoten (al zeg ik het zelf haha).

Nog twee dagen Bangkok en dan gaan we door naar de volgende bestemming !

1. Mireille Van Bree:
    27 februari 2020
    Blij dat je aan het genieten bent.
  2. Oma Tonny:
    27 februari 2020
    Fantastisch wat je op zo'n korte tijd al gedaan hebt. Ik geniet van je verhalen en ben benieuwd naar je volgende verhaal. Je hebt ook een hele makkelijke manier van schrijven. Compliment!!!
    Kus kus
  3. Anja:
    Genieten zeg!
  4. Maximilian:
    Supermooie plek! Bangkok never sleep 😇
  5. Harald:
    27 februari 2020
    Hé stoere nicht. Wat goed van je dat je een droom aan het verwezenlijken bent. Je schrijft je verhalen erg leuk. Het is een beetje alsof stiekem met mee kan kijken.

Nog heeeeeeeel veel plezier en mooie ervaringen daar. Ik kan niet wachten om straks al je verhalen te horen.
  6. Mayke:
    29 februari 2020
    Mooi hoor Alisa! We genieten met je mee door je mooi geschreven verhalen 😘
  7. Erna Vleeming-Vleeming:
    29 februari 2020
    Hoi Alies, wat heerlijk voor je dat je geniet, geweldig wat tot nu toe al gezien hebt.
    Dat je het zo mooi kunt verwoorden wist ik al ,dus doorgaan met je verhalen ! 😘