Maandag 5 februari 2018

5 februari 2018 - Ekshärad, Zweden

Rond 0900 werd ik wakker, heerlijk uitgerust. Vandaag was mijn 2e vrije dag (ik heb hier twee dagen per week vrij, wat een luxe!). Ik opende mijn telefoon zoals standaard, om naar de tijd te kijken, en om te kijken wat voor een weer het is. -19,5 graden. Wacht even… wat? Juist. Bijna -20, vannacht is het zeker -22 graden geweest! Ik trok mijn kleren aan (minstens 2 lagen onderkleding en 3 lagen bovenkleding, twee paar sokken en een sjaal) en vertrok naar beneden. Ik besloot om eerst naar buiten te gaan. Dit wilde ik wel een voelen. Achterin de ranch vond ik de twee Duitse meiden. Teresa en Karen, twee blonde meiden van 24 die enorm houden van Metal Rock (niet per se een gedeelde smaak). Karen haar wimpers waren wit gekleurd, net als haar haar en muts. Alles was bevroren. Teresa zag er wat beter uit, hoewel ook haar muts wit was geworden van de kou. Hun ademwolkjes dreven om hen heen terwijl ze de paddock uitmestte en ik ze begroete. We kletsen wat over hoe koud het was, en dat zij wakker waren geworden in een huis dat maar 10 graden was (thank god slaap ik hier in huis, waar Dimitry en Marsha de kachel bijhouden).

Ik geniet enorm van de kou, maar ben toch wel blij dat ik juist op deze dag dat het bijna -20 is binnen mag blijven. Het is prima om even naar buiten te gaan, maar drie uur lang werken buiten was toch niet per se een pretje geweest, denk ik. Morgen wordt het waarschijnlijk weer rond de -8, dat is te doen :)

1. Mireille Van Bree:
    5 februari 2018
    Wow dat is inderdaad erg koud! Niet bevriezen!