Dag 4 en 5 Bangkok

1 maart 2020 - Chiang Mai, Thailand

Dag 3 Bangkok

Omdat ik vroeg was gaan slapen gisteren werd ik ook vroeg wakker, rond 08:15 besloot ik te gaan ontbijten en schoof ik mijn pannenkoek met stroop en banaan naar binnen (lang leven goede hostels). Ik merkte echter dat ik niet zo lekker in mijn vel zat vandaag (iets met hormonen ofzo) en besloot rustig aan te doen. Omdat al mijn kamergenoten nog sliepen ben ik gaan wandelen en eindigde ik in een tempel waar ik de enige bezoeker was. Ik heb de witte en gouden boeddha gezien (indrukwekkend om alleen in een tempel te staan, zo ontzettend rustgevend), en een musea over een van de eerste dichters van Thailand. Hij was blijkbaar een alcoholist en schreef over zijn mislukkingen in het leven en hoe hij door reizen zijn antwoorden vond. Ik vond het een mooi en inspirerend verhaal en ontzettend fijn omdat ik alle ruimtes voor mezelf had- op een kleine monnik na die foto’s van me maakte en die achteraf doorstuurde via facebook :).

Rond het middaguur kwam ik terug bij het Hostel en zat ik me net te bedenken wat ik wilde gaan doen met de middag die nog voor me lag (netflix of lezen of slapen) toen ik een 23 jarige guy leerde kennen. We hadden het meteen ontzettend gezellig en ik heb me laten overhalen om met hem en twee Duitse meiden een rondje te lopen. Uiteindelijk zijn we via Koh San Road naar de rivier gelopen, verdwaalde we een aantal keer (door het kletsen lette we echt totaaal niet op), aten we streetfood en als knallende afsluiter dronken we wat op het dak van ons hostel, een ontzettend mooie Rooftopbar, terwijl er een mini vuurwerkshow gaande was in de verte. Het was ontzettend gezellig en er schoven steeds meer mensen aan. Uiteindelijk zaten we met zijn achten, waarvan ik de enige niet-Duitser was. Toch bleven ze allemaal in het Engels praten en jeetje, wat heb ik gelachen.

Daar zaten we dan, te kijken naar de sterren die bleek door de wolken heen schenen, boven op het dak van ons hostel in Bangkok. Jeetje, hoe ongelooflijk.

Dag 4 Bangkok

Omdat ik maar beperkt de tijd had vandaag, hadden ik en de guy die ik gisteren had leren kennen besloten om optijd te ontbijten zodat ik uit kon checken en we daarna nog naar China Town konden gaan. We zijn wederom verdwaald (zijn richtingsgevoel is wonderbaarlijk genoeg nog slechter dan dat van mij) en daardoor nooit aangekomen in China Town, maar het was desondanks ontzettend gezellig. We zijn met de boot geweest en hebben delen van Bangkok gezien zonder toeristen, wat zowel een beetje treurig als indrukwekkend was. We zijn perongeluk op de bloemenmarkt terecht gekomen die ik sowieso al graag wilde zien, en hebben bij toeval ook het park gevonden waar ik heen wilde. Het park was rustig en het was ontzettend fijn om even in de schaduw te zitten en water te drinken, want man wat was het heet vandaag.

En nu.. Nu zit ik heerlijk in mijn bed in de nachttrein, onderweg naar Chiang Mai. Ik schommel zachtjes heen en weer en door het raam naast me flitsen af en toe lichtjes voorbij. Het is echt ontzettend fijn om weer even alleen te zijn en ik ben benieuwd waar de rest van mijn reis me gaat brengen!

Liefs Alies

1. Anja:
    1 maart 2020
    Wat heb je al veel gedaan in een paar dagen tijd, Gaaf hoor! ❤
  2. Mardou:
    1 maart 2020
    Leuk om te lezen over je avonturen!
  3. Mireille Van Bree:
    1 maart 2020
    Wat fijn dat je zo aan het genieten bent
  4. Oma Tonny:
    Hallo lieverd.
    Wat heb je toch een leuke en makkelijke schrijfstijl. Door je beeldende manier van schrijven heb ik soms het idee dat ik naast je loop. Wat heerlijk dat je zo intens kunt genieten van alles wat je beleefd.
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal. Liefs en keep smiling.
  5. Max:
    1 maart 2020
    Alies, Tonny haalt me de woorden uit m’n mond😂 alles is gezegd🙌🏽
  6. Erna Koops:
    3 maart 2020
    Ga jij straks de nieuwe Floortje Dessing worden😉 mooi hoor je verhaal en dat je het zo gezellig hebt. Genieten hoor.
  7. Oma Tonny:
    3 maart 2020
    Hallo doorzettertje
    Hier heb ik maar een woord voor
    Wauw!!!
    En natuurlijk...