Chiang Mai dag 3

3 maart 2020 - Chiang Mai, Thailand

Na drie korte uurtjes slaap ging de wekker alweer, 0630 zouden we vertrekken naar een ander gedeelte van Chiang Mai, wederom met de twee Egyptische guys, nu ook met een Nederlands meisje dat ik gisteravond had leren kennen. Gelukkig had niemand last van een ochtendhumeur en waren we allemaal al vroeg vrolijk. Ik had gisteren rond 22:00 besloten toch mee te gaan ziplinen door de jungle. Ik wilde eerst niet, want het was duur en zo hoog en ik heb hoogtevrees en… Ach, ik leef maar een keer en door de jungle ziplinen staat al zolang op mijn bucketlist.

Nu reden we wederom een enorme heuvel/berg op, echter zaten we nu aan de noordkant en was het dus een stuk groener. W a u w. Ik kan er niets anders op zeggen. Het uitzicht gedurende de uur durende rit was ongelofelijk. Groene palmbomen, enorme bamboe stengels en gele bloemen in de bloei. Het centrum lag in de middel of nowhere en we moesten nog een stuk door de jungle lopen om bij de eerste stop te komen. Ik kan niet omschrijven hoe dit was. Niets om je heen dan groen en de geluiden van de natuur. Veel lieve hondjes en het uitzicht…. Ik denk dat mijn omschrijving er geen recht toe doet maar ik ga het toch proberen.  Bergen zover je kan kijken, allemaal bedekt met groen, de geluiden van vogels die ik nog nooit heb gehoord, het geritsel van bladeren naast je omdat er een eekhoorn voorbij rent en dan het ziplinen zelf.. Alsof je vliegt. Een sprong in het diepe, het geluid van metaal op metaal dat boven je hoofd zoeft, de wind in je haar en tegen je gezicht. Het uitzicht dat aan je voorbij flitst, niets onder je voeten en echt het gevoel dat je de hele wereld aankan. Ik denk dat de foto’s en mijn gezicht genoeg zeggen over mijn gevoel vandaag. Na elke stop dacht ik; nu zullen we wel bijna bij de eindhalte zijn’, maar elke keer was dat toch niet zo. Ik denk dat ik rond de 15 ziplines heb gehad, waarvan een 1 kilometer lang was. Daarna mochten we nog een metertje of 20 abseilen. Opnieuw een nieuwe ervaring en een sprong in het diepe. Hoewel dat allemaal eng klinkt, moet ik zeggen dat ik de trap opklimmen van de ene na de andere stop het ergste vond. Dat waren eigenlijk de enige momenten dat ik last had van hoogtevrees, als ik door de traptredes door naar beneden kon kijken haha. Na een lunch zijn we terug gereden naar het hostel en nu.. nu is het tijd om mijn slaap in te halen. Vanavond is mijn laatste avond in Chiang Mai en de laatste avond voor de Egyptische guys en ik onze eigen weg gaan, dus dat moet gevierd worden ;)

1. Geebs:
    3 maart 2020
    Wat heerlijk Alies, lekker genieten van al dat moois. Een mooie ervaring! Liefs Geebs
  2. Mieke:
    3 maart 2020
    Hoi Alles, ben collega van je moeder. Super leuk om je ervaringen lezen. Mooie dingen maak je mee. Geniet we van.
  3. Erna Koops:
    4 maart 2020